Hľadáme finančnú/ého koordinátorku/a projektu EÚ delegovanej spolupráce - SlovakAid

Hľadáme finančnú/ého koordinátorku/a projektu EÚ delegovanej spolupráce

Finančný/á koordinátor/ka (FK) projektu EÚ delegovanej spolupráce - Investing in Young Businesses in Africa -  Supporting Entrepreneurship Ecosystem Development (IYBA-SEED)

Miesto výkonu práce
Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu
Palisády 7052/29 , 811 06 Bratislava

Druh pracovného pomeru
Výkon práce vo verejnom záujme, pracovný pomer na dobu určitú (17 mesiacov) s trojmesačnou skúšobnou dobou – zastupovanie počas vyslania rozvojového diplomata   

Termín nástupu
1. júl 2025 (prípadne dohodou)

Odmena (v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme)
2.000 eur (brutto) v závislosti od skúseností kandidáta/ky 

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

  • Komplexný finančný manažment EÚ projektu vrátane výkazníctva a uchovávania dokladov, v súlade s právnymi predpismi EÚ, SR a zmluvnými podmienkami
  • Kompletné účtovanie dokladov a zúčtovanie interných dokladov v IS CES. Realizácia úhrad všetkých výdavkov organizácie v rámci EÚ projektu v Štátnej pokladnici
  • Kontrola a zúčtovanie cestovných príkazov
  • Kontrola výdavkov spojených s implementáciou projektových aktivít v súlade so zmluvnými podmienkami, pravidlami EÚ a SK legislatívou
  • Spolupráca s Koordinátormi projektových aktivít v Keni a v Južnej Afrike v oblasti vykazovania a kontroly dokladov spojených s implementáciou projektových aktivít
  • Navrhovanie riešení pre správne zúčtovanie výdavkov vzniknutých v procese implementácie projektových aktivít. Manažment čerpania grantu a zabezpečenie kontinuálnej aktualizácie údajov o čerpaní finančných prostriedkov EÚ projektu
  • Súčinnosť s organizačným oddelením SAMRS v oblasti rozpočtu, účtovníctva, mzdovej agendy a personalistiky podľa potreby
  • Vykonávanie základnej finančnej kontroly finančných operácií SAMRS
  • Tvorba súhrnných štatistík, analýza a spracovanie informácií o realizácii EÚ projektu
  • Príprava naratívnych a finančných reportov pre Projektovú Riadiacu Jednotku (Project Management Unit - PMU) v zmysle dohodnutých termínov a v súčinnosti s projektovým koordinátorom/kou
  • Príprava podkladov pre metodické a operatívne nastavenie implementácie projektu (v súlade s právnymi predpismi a smernicami SAMRS v oblasti finančného manažmentu)
  • Vyhodnocovanie a analýza výsledkov a výstupov z priebežných, záverečných správ a finančných správ projektu
  • Priebežná kontrola dokumentácie, elektronická archivácia dokladov a príprava podkladov na evaluáciu a záverečný auditu k projektu
  • Práca podľa pokynov štatutárneho zástupcu SAMRS ako hlavného/vedúceho partnera projektu a projektového a finančného koordinátora projektu
  • Poskytovanie kontrolnej súčinnosti podľa osobitných predpisov na požiadanie NKÚ, MF SR a iných kontrolných orgánov SR a EÚ

Informácie o projekte
Názov: „Investing in Young Businesses in Africa -  Supporting Entrepreneurship Ecosystem Development“

Implementačné nastavenie: SAMRS je partnerom projektu priamo implementujúcim časť portfólia v Keni a Juhoafrickej republike.

Hlavným partnerom je Expertise France (Francúzsko) a ďalšími partnermi sú  Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) (Nemecko), Enabel (Belgicko) a SNV (Holandsko).

Rozpočet projektu: 22 850 000 eur. Rozpočet implementovaný prostredníctvom SAMRS je 1 403 150 eur.

Doba realizácie projektu: do 30. 11. 2026

Cieľ projektu: Prispieť k vytvoreniu pracovných miest pre ženy a mládež a odolných ekonomík cez posilňovanie podnikateľských ekosystémov vo viacerých subsaharských krajinách tak, aby mohli zlepšiť prístup k Službám Rozvoja Podnikania (finančným aj nefinančným) pre cieľovú skupinu.

Cieľová skupina: Začínajúce malé a mikro-podniky, ktoré sú vedené podnikateľmi vo veku 18-35 rokov alebo ženami v akomkoľvek veku.

Požadované vzdelanie
Vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, prednostne v oblasti ekonómie, účtovníctva, rozpočtovníctva, , manažmentu a príbuzných odborov

Ostatné znalosti

  • Skúsenosti na podobnej pozícii a predovšetkým s finančným riadením EÚ projektov - výhodou
  • Vysoká úroveň počítačovej gramotnosti, výborná znalosť aplikácií MS Office (MS Excel, MS Word), emailové a komunikačné platformy (MS Teams, Webex, Zoom)
  • Štátna pokladnica – pokročilý
  • IS CES (SAP GUI, FIORI) – pokročilý
  • RIS - rozpočtový informačný systém (výhodou)
  • Microsoft Word, Excel, Outlook, PowerPoint – pokročilý
  • Prehľad o všeobecne záväzných právnych predpisoch z oblasti rozpočtovania, ekonomiky, účtovníctva v rozpočtovej organizácii
  • Znalosť právnych predpisov v oblasti hospodárenia a nakladania s verejnými prostriedkami, najmä zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy, zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve, zákona č.357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite, zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme, zákona č. 595/2003 Z. z. o daní z príjmov v znení neskorších predpisov, zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách

Jazykové znalosti
Anglický jazyk (úroveň minimálne B2)

Počet rokov praxe
Minimálne 3 roky na pozícii finančného manažéra, ideálne s medzinárodnou skúsenosťou – výhodou
Prax v oblasti rozpočtovania a finančného riadenia projektov EÚ (prípadné iných donorov) je výhodou

Osobnostné predpoklady a zručnosti
Analytické myslenie a pozitívny vzťah k číslam.
Schopnosť pracovať samostatne a zodpovedne.
Dobré komunikačné a organizačné schopnosti.
Schopnosť analyzovať a riešiť problémy.
Aktívny a iniciatívny prístup, osobné nasadenie.
Vysoký zmysel pre zodpovednosť.
Záujem o aktivity a činnosť agentúry.
Flexibilnosť a spoľahlivosť.
Odolnosť voči stresu.
Bezúhonnosť.

Zamestnanecké benefity

  • Základná výmera dovolenky je 5 týždňov
  • Flexibilný pracovný čas. Začiatok pracovnej zmeny na pracovisku je voliteľný od 6.30 hod do 9.00 hod a koniec pracovnej zmeny je voliteľný od 14.00 hod do 18.30 hod.
  • Výkon práce z domu (HO) v počte 8 pracovných dní v kalendárnom mesiaci príslušného roka
  • Príspevok zamestnávateľa do DDS
  • 1x ročne nárok na pracovné voľno s náhradou mzdy na účely: rekreačné voľno
  • 1x ročne nárok na pracovné voľno s náhradou mzdy na účely: sprevádzania dieťaťa prvý deň v školskom roku do školského zariadenia
  • poskytnutie príspevku na rekreáciu zamestnanca

INFORMÁCIE O VÝBEROVOM KONANÍ

Zoznam požadovaných dokladov
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania
2. Aktuálny profesijný štruktúrovaný životopis
3. Motivačný list
4. Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania
5. Čestné vyhlásenie o:
- spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu
- bezúhonnosti

Dátum podania žiadosti spolu s požadovanými dokladmi: do 30. mája 2025

IBA v elektronickej podobe na e-mail: miroslava.garajova@slovakaid.sk

V predmete emailu označiť: VK finančný koordinátor projektu IYBA-SEED

Do výberového konania budú pozvaní len tí uchádzači, ktorí predložia všetky požadované doklady v stanovenom termíne a zároveň spĺňajú požiadavky na kandidáta. Účastníci budú pozvaní len elektronickou cestou. 

Osobné údaje poskytnuté uchádzačmi o zamestnanie sú spracovávané v súlade so zákonom č. 552/2003 Z. z. Zákon o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov a Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu ich neuchováva pre ďalšiu potrebu.

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Slovenská agentúra pre medzinárodnú a rozvojovú spoluprácu, so sídlom Palisády, 811 06 Bratislava, SR (ďalej len „Prevádzkovateľ“). Po splnení účelu, na ktorý boli osobné údaje uchádzača o zamestnanie získané (po ukončení výberového konania u neúspešných kandidátov) prevádzkovateľ osobné údaje bezodkladne zlikviduje a to aj v elektronickej forme, osobné údaje si neeviduje v databáze ani v osobnej zložke. S úspešným uchádzačom prevádzkovateľ spracúva osobné údaje za účelom spracovania a realizácie potrebných opatrení pred uzatvorením pracovno-právneho vzťahu. Prevádzkovateľ bude uchovávať osobné údaje po dobu trvania pracovno-právneho vzťahu. Dotknutá osoba má v zmysle čl. 13 GDPR a/alebo § 19 zákona o ochrane osobných údajov najmä tieto práva: právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov, právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov, právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať, právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona o ochrane osobných údajov. Prevádzkovateľ má ustanovenú zodpovednú osobu. Dotknutá osoba si môže uplatniť svoje práva vyplývajúce z GDPR a Zákona o ochrane osobných údajov e-mailom: zodpovednaosoba@slovakaid.sk alebo písomne alebo osobne na adrese sídla Prevádzkovateľa.