Home FAQ Pýtali ste sa: Inštruktážny seminár pre prijímateľov z 28.9.2021
Správy zo služobnej pracovnej cesty v partnerskej krajine pri predložení vyúčtovania musia byť preložené do slovenského jazyka. SAMRS však nevyžaduje oficiálne preklady dokladov. Postačujúce sú preklady, vykonané členom projektového tímu prijímateľa, ktorý ich pravdivosť potvrdí svojim podpisom.
Prijímateľ pri realizácii režijných výdavkov nepredkladá rovnopisy/kópie daňových dokladov. Pravdivosť údajov v tabuľke potvrdí prijímateľ čestným vyhlásením oprávnenej osoby a podpisom (osoby, ktorá je oprávnená konať v mene prijímateľa) na predkladanej tabuľke.
Dizajn manuál v slovenskom aj anglickom jazyku je dostupný TU.
Prijímateľ je pri predložení vyúčtovania povinný predložiť objednávku, ak nebolo možné uzatvorenie zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby. V prípade predloženia iba objednávky, je prijímateľ povinný túto skutočnosť zdôvodniť v príslušnej správe alebo záverečnej správe.
Prijímateľ môže mzdový účet použiť na vyplácanie mzdy projektového personálu. Pri zdokladovaní vyúčtovania je v tomto prípade prijímateľ povinný predložiť všetky výpisy z bankových účtov, použitých v rámci celkovej doby trvania, a to s vyznačením iba projektových nákladov.
Spolufinancovanie môže byť hradené aj z iného účtu, ktorého držiteľom je prijímateľ alebo partner projektu (nemusí to byť hradené z účtu, ktorý je uvedený v zmluve). Spolufinancovanie však musí byť podložené účtovnými dokladmi a platia pritom rovnaké pravidlá ako pri vyúčtovaní ODA dotácie.
SAMRS upozorňuje, že v prípade, že za štatutárneho zástupcu prijímateľa podpíše projektové dokumenty iná, než oprávnená osoba žiadateľa o dotáciu, je nevyhnutné priložiť plnomocenstvo, podpísané osobou oprávnenou konať za žiadateľa, z ktorého bude zrejmé, že daná osoba je oprávnená tieto dokumenty podpisovať. Plnomocenstvo musí byť predložené SAMRS ako podklad k príslušnému vyúčtovaniu dotácie, ktoré nie je prijímateľ dotácie povinný úradne overiť.
Vzor priebežnej a záverečnej správy je uložený v GM systéme. GM systém umožňuje vloženie vyplnených dokumentov.
Prijímateľ je oprávnený realizovať projektové platby aj z bankového účtu zmluvného projektového partnera, ktorého údaje sú uvedené v zmluve o poskytnutí dotácie na realizáciu projektu. Obsah informácií v subkontrakte je plne v kompetencii zmluvných strán projektu.
SAMRS neurčuje prijímateľom formu doručenia overenej kópie z krajiny zmluvného partnera projektu.
Postup je stanovený v dokumente Finančná príručka na projekty rozvojovej spolupráce a humanitárnej pomoci SR na daný rok. Prijímateľ zašle vybraným záujemcom výzvu na predkladanie ponúk. Výzva musí obsahovať: a) definovanie prijímateľa, b) presné definovanie predmetu zákazky, c) miesto, termín a spôsob predloženia cenovej ponuky, d) kritériá a spôsob vyhodnotenia ponúk, e) požadovaný termín dodania, f) lehotu viazanosti ponuky, g) prípadne ďalšie potrebné údaje. V prípade výskytu objektívnych príčin, z dôvodu ktorých nie je možné uskutočniť prieskum trhu u minimálne troch uchádzačov, je prijímateľ povinný vzniknuté skutočnosti oznámiť a zdôvodniť SAMRS a taktiež ich uviesť najneskôr v priebežnej a záverečnej správe (písomne/elektronicky).